hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > زنجان| اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهر زنجان

زنجان| اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهر زنجان

سرپرست حوزه ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری زنجان از راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهر زنجان خبر داد.

سمانه شاددل افزود: این اقدام برای نهادینه شدن رفتار مناسب در راستای مقابله با آلودگی هوا و سایر عوارض استفاده گسترده از خودرو انجام می‌شود.

سرپرست حوزه ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری زنجان حفاظت از محیط‌زیست را موضوعی زیرساختی در مسیر دست‌یابی به توسعه پایدار دانست و افزود: نباید برای راحت‌تر زندگی کردن خود، محیط‌زیست را به مخاطره انداخته و به میراث آیندگان لطمه‌ وارد کنیم.

شاددل اصطلاح فرهنگ ترافیک در کلان‌شهرها را عامل بسیار مهمی در راستای حفظ محیط‌زیست و کاهش ترافیک و به استاندارد رسیدن بهداشت روانی برای ساکنین کلان‌شهرها دانست و با ابراز امیدواری نسبت به استقبال عموم مردم از سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: همه ما با استفاده نکردن از وسایل نقلیه موتوری شخصی می‌توانیم در ساختن و داشتن هوای پاک برای شهرمان سهیم باشیم.

سرپرست حوزه ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری زنجان ادامه داد: دستگاه‌هایی نظیر صداوسیما، ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش می‌توانند با حضوری جدی در برنامه‌های سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در نهادینه شدن رفتار محیط‌زیستی و سلامت‌محور تأثیرگذار باشند. سرپرست حوزه ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری زنجان با بیان اینکه در شهرهای همانند تهران، اراک، شیراز و اصفهان سه‌شنبه‌های بدون خودرو، اجرایی شده است، ابراز امیدواری کرد: با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسب، زمینه ارتقاء آگاهی‌های مردم را فراهم کنیم و با ایجاد زیرساخت‌ و جذابیت‌های لازم، شهروندان را ترغیب کنیم که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو شخصی در شهر تردد کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد